زمان را مدیریت کنیم

welcome to the technical training

به وب لاگ آموزشی - تخصصی من خوش آمدید

فريد بن سعيد
training.nigc@gmail.com

my picture

my picture

درباره من

عکس من
ايران - تهران:آدرس الكترونيكي training.nigc@gmail.com, تلفن تماس : 09126408871-02181315724, Iran
مدرک تحصیلی : کارشناسی ارشد مهندسی نفت شغل :کارشناس ارشد آموزش فنی و تخصصی شرکت ملی گاز ایران

oil&gas

The petroleum industry is concerned primarily with the production, transportation, refining and chemical conversion of hydrocarbon minerals form the earth. Most of the hydrocarbons produced are in liquid and gaseous from and are called by names like crude oil, natural gas, condensate, etc. Coal, oil shale, tar sands, and the like also contain hydrocarbons. Even though they exist in the earth as solids, they may be processed to obtain products with the same properties as those made from oil or gas. A hydrocarbon is the general name given to any material composed primarily of hydrogen and carbon. Other materials may be present, but carbon and hydrogen are the primary constituents. The behaviour of hydrocarbon systems is very complex as evidenced by the fact that many branches of science and engineering devote much time to their study. It is not feasible or necessary to be an “expert” in all of these areas. But … there is a basic language that understanding it is the purpose of this section. bensaeedsh@gmail.com Die Mineralölindustrie ist in erster Linie mit der Herstellung, Transport, Raffination und chemische Umwandlung von Kohlenwasserstoff Mineralien betreffenden Form der Erde. Die meisten der von Kohlenwasserstoffen in flüssiger und gasförmiger aus und werden durch Namen wie Erdöl, Erdgas genannt, Kondensat, etc. Kohle, Ölschiefer, Ölsande und dergleichen auch Kohlenwasserstoffe enthält. Obwohl sie in der Erde als Feststoffe vorliegen, können sie verarbeitet werden, um Produkte mit den gleichen Eigenschaften wie die aus Erdöl oder Erdgas hergestellt zu erhalten. Ein Kohlenwasserstoff ist die allgemeine Bezeichnung für jedes Material hauptsächlich aus Wasserstoff und Kohlenstoff. Andere Materialien vorhanden sein können, aber Kohlenstoff und Wasserstoff sind die wichtigsten Bestandteile. Das Verhalten der Kohlenwasserstoff-Systeme ist sehr komplex wie die Tatsache, dass viele Zweige der Wissenschaft und Technik viel Zeit, um ihr Studium zu widmen belegt. Es ist nicht möglich oder notwendig, ein "Experte" in allen diesen Bereichen werden. Aber ... es ist eine grundlegende Sprache, die es zu verstehen ist das Ziel dieses Abschnitts Petroleumsnæringen er opptatt primært med produksjon, transport, foredling og kjemisk konvertering av hydrokarbon mineraler form jorden. De fleste av hydrokarboner som produseres er i flytende og gassform fra og er kalt med navn som råolje, naturgass, kondensat, etc. kull, oljeskifer, tjæresand, og liker også inneholde hydrokarboner. Selv om de finnes i jorden som faste stoffer, kan de behandles for å oppnå produkter med samme egenskaper som de laget av olje eller gass. Et hydrokarbon er det generelle navnet på materiale består hovedsakelig av hydrogen og karbon. Andre materialer kan være tilstede, men karbon og hydrogen er den primære bestanddeler. Oppførselen til hydrokarbon systemer er svært kompleks som gjenspeiles av det faktum at mange grener av vitenskap og ingeniørkunst vie mye tid til å studere deres. Det er ikke mulig eller nødvendig å være en "ekspert" i alle disse områdene. Men ... det er en grunnleggende språk som forståelse det er hensikten med denne delen.

فهرست مطالب این وب لاگ (فرید بن سعید ) براي مشاهده تيتر مطالب روي مثلث كنار ماه انگليسي کلیک نمایید

آخرین اخبار صنعت نفت و گاز

آخرين اخبار دانشگاهي

مطالب علمي دانشگاهي ايران

توجه توجه :دوستان مطالب اين وب لاگ بر مبناءسال ميلادي بايگاني مي شود روي هرسال ميلادي بالاي حديث روز كليك كنيد مطالب آن سال در وب ظاهر مي شود پيش فرض هم سال جاري مي باشدبراي سهولت در كادرجستجو زير هم مي توانيد كلمه كليدي مورد نظر را تايپ كنيد مطلب مورد نظر در اولين پيام ديده مي شود .روز خوبي داشته باشيد .











براي جستجو در وب لاگ من كلمات كليدي را وارد كنيد

۱۳۸۹ شهریور ۷, یکشنبه

علت انفجار چاه ماكندو در خليج مكزيك

شانا _ گروه بین الملل: طبق گزارش داخلی بی.پی، مهندسان این شرکت در بررسی نتایج آزمایش های چاه آسیب دیده ماکوندو در خلیج مکزیک، اشتباه کرده بودند.

به گزارش پایگاه خبری بلومبرگ، یک منبع آگاه گفت: بررسی های داخلی بی.پی درباره فاجعه انفجار سکوی دیپواتر هرایزن این شرکت در خلیج مکزیک نشان می دهد مهندسان این شرکت در تفسیر اطلاعات فشارسنجی چاه که نشان دهنده احتمال وقوع انفجار بود، دچار اشتباه شده بودند.
 
مسئولان شرکت بی.پی در سکوی دیپواتر هرایزن، با اشتباه در تفسیر نتایج آزمایش پایداری چاه ماکوندو در 20 آوریل سال جاری میلادی، آب دریا را جایگزین مایع حفاری سنگین تر از نفت کردند.
 
آب دریا، نتوانست از فوران گاز طبیعی و رسیدن آن به سکو جلوگیری کند و این مسئله، سبب انفجار سکوی دیپواتر هرایزن و مرگ 11 کارگر شد.
 
به گفته منبع آگاه یادشده، بی.پی قصد دارد نتایج این تحقیق را در 10 روز آینده منتشر کند.
 
وی گفت: در گزارش 200 صفحه ای این تحقیق، که به دست گروهی از بازرسان بی.پی به سرپرستی مارک بلای، رئیس بخش ایمنی و عملیات این شرکت در لندن تهیه شده، نتیجه گیری شده که بی.پی در این حادثه، دست کم تا حدودی مقصر بوده است.
 
بررسی های گروه بالا درباره اسناد و مدارک داخلی بی.پی، چند روز پس از انفجار سکوی دیپواتر هرایزن آغاز شد.
 
علاوه بر این، در تحقیق یادشده، مصاحبه های مختلفی با معاونان بی.پی، مدیران فعالیت های دریایی و مهندسان این شرکت، انجام شده است.
 
دسترسی به اسکات دین، سخنگوی بی.پی، برای اظهار نظر درباره این خبر ممکن نبود.
 
پس از انفجار سکوی دیپواتر هرایزن شرکت بی.پی در ماه آوریل سال جاری میلادی و نشت بیش از 4 میلیون بشکه نفت در خلیج مکزیک، خسارت های اقتصادی و زیست محیطی بسیاری به منطقه یادشده وارد شد و مسئولان دولتی و قضایی آمریکا، در حال انجام بررسی های لازم برای پیگرد و مجازات مسئولان این حادثه هستند.


--
Farid Bensaeed

هیچ نظری موجود نیست:

اخبار الكترونيك

سايت هاي آموزشي فرهنگي

تازه هاي نشريات فني

آخرين اخبار دولت الكترونيك