به گزارش پایگاه خبری بلومبرگ، یک منبع آگاه گفت: بررسی های داخلی بی.پی درباره فاجعه انفجار سکوی دیپواتر هرایزن این شرکت در خلیج مکزیک نشان می دهد مهندسان این شرکت در تفسیر اطلاعات فشارسنجی چاه که نشان دهنده احتمال وقوع انفجار بود، دچار اشتباه شده بودند.
مسئولان شرکت بی.پی در سکوی دیپواتر هرایزن، با اشتباه در تفسیر نتایج آزمایش پایداری چاه ماکوندو در 20 آوریل سال جاری میلادی، آب دریا را جایگزین مایع حفاری سنگین تر از نفت کردند.
آب دریا، نتوانست از فوران گاز طبیعی و رسیدن آن به سکو جلوگیری کند و این مسئله، سبب انفجار سکوی دیپواتر هرایزن و مرگ 11 کارگر شد.
به گفته منبع آگاه یادشده، بی.پی قصد دارد نتایج این تحقیق را در 10 روز آینده منتشر کند.
وی گفت: در گزارش 200 صفحه ای این تحقیق، که به دست گروهی از بازرسان بی.پی به سرپرستی مارک بلای، رئیس بخش ایمنی و عملیات این شرکت در لندن تهیه شده، نتیجه گیری شده که بی.پی در این حادثه، دست کم تا حدودی مقصر بوده است.
بررسی های گروه بالا درباره اسناد و مدارک داخلی بی.پی، چند روز پس از انفجار سکوی دیپواتر هرایزن آغاز شد.
علاوه بر این، در تحقیق یادشده، مصاحبه های مختلفی با معاونان بی.پی، مدیران فعالیت های دریایی و مهندسان این شرکت، انجام شده است.
دسترسی به اسکات دین، سخنگوی بی.پی، برای اظهار نظر درباره این خبر ممکن نبود.
پس از انفجار سکوی دیپواتر هرایزن شرکت بی.پی در ماه آوریل سال جاری میلادی و نشت بیش از 4 میلیون بشکه نفت در خلیج مکزیک، خسارت های اقتصادی و زیست محیطی بسیاری به منطقه یادشده وارد شد و مسئولان دولتی و قضایی آمریکا، در حال انجام بررسی های لازم برای پیگرد و مجازات مسئولان این حادثه هستند.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر